Rychlebské hory 2022

RYCHLEBSKÉ HORY 13.7. AŽ 17.7. 2022

Letos jsme zvolili pro letní soustředění směr sever od našeho zázemí. Vyrazili jsme do Rychlebských hor, kde jsme se věnovali našim cyklo nadějím všech kategorií a snažili jsme se o zdokonalování technických dovedností.

Místo pro ubytování jsme zvolili kemp Černý potok, máme fajn místečko, kuchyňka a ohniště. Párty stan jako zázemí pro trenéry a rodiče máme letos také.

STŘEDA 13.7.2022

Po příjezdu prvního trenéra Pavla s rodinkou, jsme se stihli sejít s panem majitelem, který na nás čekal s pěkně připraveným prostředím pro naše dočasné ubytování. Postupně najížděli ostatní trenéři, děti a rodiče. Po postavení stanů a doplnění energií a kávičky jsme se s bandičkou jeli projet směr ZÁKLADNA, která je od našeho kempu vzdálená cca 10 km. Rychlejší chrti z loňských Jedovnic jsou zase o něco rychlejší, proto nám hned od bran kempu radikálně poodjeli. S ostatními dětmi jsme statečně dojeli přes krásnou trasu až na Základnu. No a na to, jak byli nejmenší unavení, tak je to velmi rychle přešlo a s úsměvem na tváři si dali několik kol zkušebních trailíků. Dospělí doplnili tekutiny, převážně pěnivého typu.

Celkem se nás dneska sešlo:

Kokšíci ml. 2+2(dospělí+děti), Žilavého gang 3+4, Trojanovci 2+2, Přibylovic 1+2, Nevrlí 1+2, Prachařovic 1+2, Benešovic 1+3, Marek 1, Kokšíci nejml. (😉) 2+3, Henkeovic 2+2, Foxíci 2+3 = 18 dospělých, 25 dětí

Večer, po návratu všech hladových kohoutů, jsme rozdělali oheň, opekli jsme špekouna a trochu jsme to protáhli do pozdních nočních hodin. KTM stan nám poskytl fajn zázemí pro večerní posezení.

ČTVRTEK 14.4.2022

Dnešní ráno jsme zahájili standardně rozcvičkou s Verčou a byla i „kobra“ – hláška našeho nového trenéra Zbyňka, který s námi loni ještě nebyl. Pořád nechápal,” co kobra, proč kobra, sám si udělej kobru …” 😉…Po rozcvičce měl už ve všem jasno 😊

Letos se skupiny rozdělily do 4 bandiček, které se po své ose vydaly za krásami místních tras.

Skupina A, B – chrti a skoro chrti

Pavel, Kelly, Vašek, Felix, Matěj, Terka, Tomáš, Bára a Verča, Radim, Kuba, Bea, Nela – zahájili dnešek společně, odpoledne se pak z technických důvodů trhl Tom s holkami Bájou a Verčou a jeli už směr kemp, zbytek si dal ještě trailík.

Z kempu jeli přes trail České lesy na základnu, ze které vyjeli stoupacím trailem Dr. Wiesnera a dali si:

Naučnou stezku, Velrybu a spodní část Super flow. Po polovině trailíků si dali občerstvení na základně, fajn polívka, rizoto, kynuté knedlíky s borůvkami.

Skupina C – budoucí cyklo hvězdy

Verča, Jarča, Martin, Michal, Davča, Dituš, Honza, Kamča, Kuba, Ája, Stelča, Natálka, Patrik, Tobík, Miky, Oli, Samík, Zaša a Eliška

Z kempu jsme dneska vyrazili stejně jako včera na ZÁKLADNU, kde jsme jeli zase na zkušební trailíky. Děcka jsou den ode dne lepší a jezdí jako draci. Sem tam nějaká malá odřeninka se nám nevyhla, ale to k tomu patří. Sluníčko bylo dneska fajn, a to nás navnadilo se jít zchladit do blízkého lomu Rampa. Děti měli plavky s sebou a ti, kteří zapomněli si dali premiéru koupání v cyklo kraťasech.

Skupina D – mini nejmenší

Letos máme pro nejmenší dětičky strejdo-trenéra Zbyňka, který si vzal na starost-radost 3 děti-Jiříka, Hanču a Matyho. S nimi se na základnu dostal díky použití tzv. přibližovadla a dojel tam autem i s koly. Děti si polítaly a pojezdily mini zkušební klopénky, poblbly v místním potůčku, kde si zchladily své unavené nožky.

Během dopoledne dojeli ještě další kohouti a kohoutice a ve finále se nás sešlo 26 dospělých a 31 dětí.

Všechny skupinky se z dnešních výletů vrátily v pořádku do kempu. Následovalo klasické smytí blátíčka a doplnění energií a tekutin. Pro menší děti Verča vymyslela cestu za pokladem – byla celkem klikatá, vedla přes kemp až na koupaliště. Tam děti měly za úkol sehnat od pana provozního nějaký důkaz o tom, že koupákem prošly. V době, kdy tam byly, začalo celkem dost pršet. Děti si poradily a všechny se schovaly pod přístřešek. Po chvilce bylo po dešti a děti pokračovaly dle mini mapy, která je zavedla do cíle k pokladu. No byly trochu překvapené, že cíl byl hned vedle KTM stanu a Eliška prohlásila: „no to jsme šli ale úplně zbytečně“. Poklad v podobě celého balíčku lízátek všem nahodil úsměv a byli spokojení.

„Mini kohouti“ šli postupně do hajan a „maxikohouti“ se shromáždili do KTM večerní základny. Pěnivý mok, trochu hudby, zobání dobrot k pivu, vínu…to vše se klaplo.

PÁTEK 15.7.2022

Páteční ráno by nebylo bez pořádné rozcvičky, kdy jsme všichni pozdravili slunce a tzv. představovacími cviky jsme si protáhli celé tělo. Jde o to, že se každý připomene svým jménem a představí jeden cvik, který všichni opakujeme. Kromě dětí se nám představili i trenéři, kteří vytáhli i retro cviky, které jim nutně musely utkvět v paměti díky své školní docházce, kterou všichni absolvovali v minulém století 😊

Skupina A, B – chrti a skoro chrti

Dnešní začátek výjezdu jsme měli všichni stejnou trasu. Z kempu jsme vyjeli směr Vidnava a přilehlý Vidnavský okruh. A+B poodjeli hned ze startu. Po projetí okruhu si dali závod, který spočíval v tom, kdo zajede okruh na čas nejlépe. Felix první flek a ostatní chrti mu pěkně se svými časy dýchali na záda. Tento mini závod se neobešel bez pádu. Jak říká pravidlo: „kdo nespadne, nezrychlí“. Naštěstí jen nějaké modřiny, na RTG to nebylo. Po závodě jeli všichni z kohoutího pelotonu zpátky kolem kempu na Základnu, kromě Matěje, který zůstal v kempu a promazával nožky po pádu. Na Základně se rozdělili do dvou skupin a jeli si užít místní singl traily. Občerstvení na ZÁKLADNĚ bylo jako vždy luxusní, prý jako od maminky 😉

Skupina C – budoucí cyklo hvězdy

Pro dnešní výletík došlo trochu ke změně trenérů. Verča s Kubou jeli dle vlastní osy na základnu a trejlíky. Skupinu vedl Martin, Jarka, Renča a Dita. Maloši, kterých bylo 10, krásně jeli vše, kam jsme je vzali. Pár pádů při nasedání na kolo ještě bylo, jednou jsme měli překlopení přes řídítka trošku do potůčku. I tyto přešlapy děti vzaly s úsměvem a plánem, že si příště dají pozor… a to je nejvíc. Nejlepší byl úsek na polovině Vidnavského okruhu, kde si daly opakovaně asi 60metrový úsek mini hrbolků, které si jim moc líbily. Slíbený oběd na náměstí byl další motivací pro všechny. Všem chutnalo, talíře byly doslova vybílené a bonbónová odměna mohla být předána. Teda Davča – náš teenager asistent – prohlásil, že dostane ten, kdo bude potichu sedět. Ta rychlost usednutí byla nepopsatelná 😊 Poté jsme se rozjeli směr kemp, no ale jeli jsme kolem bufíčku se zmrzlinou a pivkem… museli jsme zastavit. Pěkné domácí prostředí, houpačky, skluzavky dobré pivko a děti poblbly s Davčou, který prohlásil, že jsou děti neutahatelné.

Skupina D – mini nejmenší

Minipidi cyklisty dnes vyfasovala mamča Kamča 😉 Jiřík, Maty a Hanča se prošli ve stylu Královny Koloběžky první = pěškocyklo do Vidnavy na zmrzku. Prozkoumali místní zahrádku se skluzavkami a pak hezky zpátky do kempu. Prďolata prošla rychlým restartem, tyčinka, pitíčko a šup na kola a po kempu jela rallye, jako by celý den nic nedělala. Rodiče s rozumem zasedli ke kávičce nebo k proseccu a klidné odpoledne bylo zahájeno.

V podvečer jsme s panem domácím doladili platby za ubytování, nakonec spokojenost na obou stranách. Překvapení k večeru si pro nás připravili ještě 2 partičky kohoutů, kteří dorazili za námi alespoň na víkend. Suma sumárum 65 kousků z Beskyd.

LETNÍ KINO – tatínek Mirek dnes dojel také s překvapením, nejen pro dospělé, v podobě tmavého destilátu, ale také s překvapením pro děti – projektor a velké prostěradlo zajistilo letní kino na jeden a možná i dva dětské filmy. Rodičové se s vervou vrhli na čep Beskydského pivovárku a děti hltaly každou minutu filmu Hotel Transylvánia 2.

Večerní program byl jasný-sraz v KTM stanu, příprava tras na další den a malé občerstvením. Na zajištění plynulého hudebního doprovodu se průběžně střídali skoro všichni tatínci, hlavně ti, kterým fungovalo spojení přes telefon a reprobednu. Trenér Pavel byl ale nepřekonatelný, a proto dostal přezdívku: „DJ 24seconds“. Pro nezúčastněné vysvětlím, znamená to, že píseň, kterou pustí, vždy nechá hrát maximálně 24 sekund. Tatínek Martin se ujal ohně. No chvilkami to tady vypadalo jako efekty ke koncertu skupiny Rammstein, na což reakce hudby byla okamžitá. Večerní posezení se opět protáhlo minimálně o půl hodiny déle než předešlou noc.

SOBOTA 16.4.2022

Jako každé ráno jsme se po snídani všichni sešli u ranní rozcvičky. Při začátku jsme se dostali až do Mexika a dělali jsme „mexickou vlnu“, potom díky hře OCÁSEK se hezky proběhli – za kraťasy si každé dítko zastrčilo šátek tak, že jim koukala část. Hra spočívala v tom, že během honičky si děti navzájem musely šátky vzít. Po zahřátí jsme se ještě protáhli a začali se chystat na dnešní výjezd.

Skupina A, B – chrti a skoro chrti

A – dneska jeli celodenní výlet směr SMRK, nebojte, nebyl to ten náš Smrk v Beskydech 😊Nicméně nebyl o tolik menší. Cestu trenéři vybrali pěkně výškově zajímavou. Stoupání bylo náročné, ke konci až brutální, kdy museli sesednout z kol a došlápnout to pěšky. Dále se po nakloněné rovině dostali až na vrchol Smrku. Po 5 km sjezdu dojeli k tzv. lesnímu baru Horní Lipová, kde si opekli špekáčky, dali pivko a nealko. Do kempu pak trasa vedla přes obec Lipová lázeň a přes horní část rychlebských trailů. Od základny pak přes trail Černá voda až do cíle. Trasa celkem 70 km, 1500 nastoupaných metrů. Celodenní výlet se zdařil jak po stránce cyklistické, tak po stránce orientační 😉 Jeden tatínek od nových nadějí se řídil naším heslem a „byl na sebe tvrdý“ – a to, když mu byla na jedné zastávce zima, tak se přikryl kolem (večerní starost o oheň ho hodně oslabila 😊))

Místní hora, která se podařila zdolat těm nejsilnějším kohoutům a kohouticím.   dojezdu do kempu trochu ztuhl úsměv

B – Vidnavský okruh si dali 3 naši bikeři Hanča, Tobi a Vašík v doprovodu 3 rodičů. Poté se vydali zpátky na Základnu a dali si další trailíky. Po dojetí zpátky na základnu se potkali s dalšími bikery Beou a Radimem.

Skupina C, D – budoucí cyklo hvězdy a mini nejmenší

Pro naše nejmenší jsme tentokrát spojili obě skupinky a vydali jsme se zase na Vidnavský okruh, který se dětem moc a moc líbil, hlavně kvůli „vlnkám“. V tomto místě jsme jim udělali mini závod, jely na čas a pak dostaly sladkou odměnu. Na jedné z vlnek jsme si udělali provizorní stupně vítězů… No ty hrdé výrazy v jejich tvářích mluvily za vše. Poté jsme se přes trailík přesunuli směr náměstí ve Vidnavě, kde jsme doplnili energii. Na zpáteční cestě jsme ještě jeli kolem lomu Štěchovice. Tam se nachází lanovka, kterou se odhodlal vyzkoušet tatínek Pavel od Tomíka. Za velkého potlesku od dětí se krásně svezl. U lomu nás ještě zdržel malý zdravotnický zákrok – Ája měla malé klíště – to jsme pak za doprovodu skoro smutečních řečí v ubrousku zapálili. Pak už hurá do kempu.

Během dnešního odpoledne, kdy chrti a skoro chrti byli ještě na trase ze Smrku, jsme připravili v areálu kempu pro naše malé cyklisty mini závod. Každý malý závodník jel 2 kola, kdy postupně zdolal jízdu kolem malých kuželů, přejezd přes menší kládu, mini pidi sjezd po schůdku a pak ve druhém kole, místo jízdy kolem kuželů, měli dovednostní prvek spočívající v nácviku uchopení bidonu během jízdy a následného odhození (ono se jim to bude časem hodit na závodech, kdy takto podáváme starším dětem pití během každého kola v závodu…). Po odjetí prvních dvou nás na chvíli přerušil menší deštík. Mraky se rozpadly a my mohli pokračovat v závodě. Všichni povzbuzovali všechny, a to bylo na tom to nejlepší. Všem jsme měřili čas a ve finále vyhráli všichni. Dostali malé odměny a naše tradiční „fidorkové medaile“.

Pro úplně nejmenší děti (C+D) jsme ještě připravili diplomy za perfektní účast a nasazení během soustředění. Opravdu se všichni naučili spoustu věcí, učili se včas přehazovat dle terénu, rozestupy při jízdě z kopce a také to, že se vždy čeká na nejpomalejšího kamaráda.

A aby toho překvapení nebylo málo, tak šéf trenér Vašek nechal všechny děti seřadit podle výšky, od nejvyšších chrtů po ty nejmenší. Dostali cyklo kšiltovky a ti menší tunely s naším logem, který je na dresech. Všem moc slušely.

Sobotní večer se nesl v duchu kultury jak kinové, tak ohňové 😊. Protože jsme během minulých večerů spálili celkem dost připraveného dřeva, tak trenéři vyhlásili soutěž, kdo donese nejvíce dřeva z místního lesa. Sami jsme nevěřili, kolik toho děti dokážou donést. Odměnou jim bylo další letní kino. Dospělí se postarali, abychom mohli naložit na cestu domů prázdné soudky. Probrali jsme výlety a traily, které byly nejlepší a taky se nám dostalo vysvětlení od DJ Pavla 24 seconds, že ty písně pouštěl krátce jen proto, abychom věděli, co nám pustí další den. Prý tzv. ochutnávka 😉

NEDĚLE 17.4.2022

Ráno jsme dnes měli každý ve své režii. Dnes už bez rozcvičky. Po snídani jsme začali postupně balit. Někteří si nechali ještě auta v kempu a jeli na trailíky. Ostatní postupně odjížděli směr domů.  Letos se nám vyhly velké úrazy. Pár odřenin bylo, ale nic dramatického. Děti i rodiče byli spokojení, počasí nám také vyšlo.

Jedovnice, místo našich pravidelných letních soustředění, jsme letos nevyměnili za Rychlebky jenom kvůli zdolávání nových trailů. Každý večer jsme ohněm posílali vzkaz „tam nahoru“ našemu trenérovi Štěpovi, který od ledna na nás dohlíží jako anděl strážný.

Abychom nekončili smutně, budeme se těšit na další letní soustředění. Místo ještě uvidíme, které pro příští rok zvolíme.

Všem rodičů, dětem a trenérům patří velký dík a přejeme krásné léto a 1.září ráno do školy a odpoledne hurá na trénink.